Je zou het al bijna zelf raden door de titel, maar je kan dus bij mij terecht voor een heus abonnement op je content.
Als jij als ondernemer zeker wilt zijn van elke maand verse content op je website, dan is dit abonnement absoluut voor jou bedoeld. Voor een vast bedrag per project tik ik de komende tijd je blogs voor je.
Je wilt natuurlijk je klanten bereiken. Ze vertellen over jouw bedrijf. Je message far and wide spreaden. Maar je wilt ook gewoon goed gevonden worden in Google en andere zoekmachines. Ik voeg door deze blogs, dus ook wat Search Engine Optimization aan je site toe.
Je kent dat gezegde vast wel. Eén blog is geen blog, twee blogs is een halve blog en drie blogs is een paasblog! Oh nee wacht, dat ging over eieren…
Enfin: hoe meer blogs, hoe beter natuurlijk. Als jij het schrijven hiervan wilt gaan uitbesteden, is het alleen maar handig als je direct een tijd vooruit kunt plannen. Lekker doorpakken noemen ze dat ook wel.
Om te zorgen dat de blogs die ik voor je schrijf ook ergens op slaan voor jouw gewilde klanten, doe ik eerst een zoekwoordenonderzoek. Dat houdt in dat ik ga bepalen welke zoekvraag voor jou relevant is en met welke zoekwoorden we kunnen gaan scoren op Google. Dat is stap 1 op weg naar beter gevonden worden!
Ik kijk ook naar hoe je website er nu bij staat. Waar liggen je verbeterpunten? Hoe scoor je nu in Google? Hoeveel bezoekers krijg je per maand? Hoe langer je abonnement, hoe uitgebreider we hiernaar kijken. Eventueel doe ik tussentijds nog een SEO analyse en een nieuw zoekwoordenonderzoek. Zo blijven we zeker weten relevante content maken.
Helemaal fijn is dat je dan duidelijk kan zien hoeveel verbetering er in je vindbaarheid zit.
Bloggen doe je niet alleen maar om in Google te verschijnen. Je doet het voor je klanten. Het is een prachtig middel om je personal brand neer te zetten. Je website-bezoekers kunnen je beter leren kennen (of een heleboel van jou leren). Verbinding en vertrouwen. Content die connect. Dat is toch geweldig om te maken.
Je blogs zijn een hele waardevolle manier om met je klanten te communiceren. Een blijvende manier om je boodschap te verspreiden. Superleuk zo’n TikTok-dansje, een reel van 2 minuten of de stories die je gisteren plaatste, maar ook vluchtig. Je kunt zoveel meer waarde kwijt in een blog.
Mensen die via Google op je website terecht komen zijn bovendien drie keer meer geneigd om echt jouw (betalende) klant te worden, dan de mensen die je gaan volgen op social media.
Als na het zoekwoordenonderzoek de relevante keywords zijn bepaald, kunnen we gaan brainstormen over je blogonderwerpen. Ik gooi wat ideeën op (waarschijnlijk heb je er zelf ook wel een paar) en dan gaan we bepalen welke blogs jij graag geschreven wilt hebben.
Na deze brainstormsessie maak ik voor jou een contentkalender. Heel handig. Zo weet je namelijk precies wat je kan verwachten tijdens de loop van je abonnement.
Een kennismakingsgesprek is altijd vrijblijvend. Als we dan besluiten dat we een goede match zijn, kan het feest beginnen.
Ik geef helaas natuurlijk geen garanties op de nummer 1 plek in de Google-rankings. Wat ik wél doe is vooraf, achteraf en eventueel tussendoor analyseren hoe je website ervoor staat.
Deze resultaten ontvang jij in een overzichtelijk Word-document. Zonder enge grafieken, lastige woorden of eindeloze tabellen. Gewoon in duidelijke Jip en Janneke-taal (mijn favoriete taal), precies uitgelegd waar jij staat en wat we ermee kunnen doen.
Je kunt zelf precies aflezen wat de situatie is. Zo niet, dan leg ik het graag voor je uit.